My Hearth Diary [MAPIE]

Delima || Offer

Salam

How are you guy's... 
Aku harapkan uol's semua sihat lah.. Sbb sekarangkan musim deman dan batut.. Jagalah kesihatan uol's semua dengan sebaik mungkin ok. 

Dah 3 minggu aku di dalam delima oleh kerana mendapat satu offer yang sangat Terrrbbaaaaeeekkk , kalau sesiapa pon yang dapat offer ni mesti akan terus terima. Ia berkaitan dengan hidup kita, kelangsungan hidup, tanggungang kita dan macam-macam lagi lah.

Dalam masa 3 minggu yang lepas, aku hanya berserah kepada Allah s.w.t bagi menentukan hala tuju hidup aku akan datang. Aku pasrah ape yang akan berlaku keatas diri ku selepas ni. memang aku dah tak fikir pape sebab aku tak nak rungsingkan kepada dengan berfikir. Aku cuma nak fokus dengan kerja aku buat sekarang ni. Aku tak ambik kesh pon pasal offer tu, yang aku tahu kerja yang diberi kepada aku dapat ku laksanakan dengan baik dan mengikut standard yang telah ditetapkan.

Tapi sejak kebelakangan ini, offer yang aku dapat tu asyik bermain dalam minda aku. Sampai semua kerja aku terbengkalai. Untuk menambahkan lagi perisa dalam cerita aku ni, ade orang bagi tahu aku "jadi kuli lah nati".. !@!#@% , #$#%% , #$U)*&.. dan macam-macam lagi lah.. Terlalu banyak nak ditulis.
. Waduh-waduh, kenape pulak jadi kulikan. aku pon mula-mula tertanya-tanya jugak. Ape yang sebenarnya berlaku ni. Rupanya, ada orang nak mengambil kesempatan terhadap keikhlasan aku ketika bekerja. lebih kurang nak di pergunakan lah kan..

Bila aku dengar cerita ni, aku terus terdiam dan kelu. Terdiam seribu bahasa. Aku duduk di suatu kawasan dan termenung seketika. Aku tanya diri aku sendiri, adakah ini yang aku nak ??

Sudah tentu lah 'tidak' kan. 

Kini aku sedah mempunyai keputusan aku sendiri tanpa divirus oleh sesiapa pon. Ini adalah yang terbaik untuk aku dan kehidupan aku. aku tahu diaman kelebihan diri aku. Aku perlu berusaha untuk mencapai matlamat tu je..

Semuanya sudah pasti.  Aku bersyukur sangat-sangat. Terima kasih ya Allah, Memberi hamba mu petunjuk-Mu.. Amin

*Maaf sekiranya cerita tergantung, ianya tertakluk pada syarat dan terma*

Wasalam 

*Nota = Berbuat baik lah selalu, berbuat jahat jangan sekali.


Posted on 12/19/2011 04:09:00 PM by m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] and filed under | 0 Comments »

0 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails