My Hearth Diary [MAPIE]

P e n D a p a T a N || t i a d a G u n A



salam uol's


Semenjak dua menjak ni entah kenapa tah asyik macam x sihat jew... 1-2 hari sihat pastu datang balik (x sihat nye) ... Penatnya lah mcm ni.. Kerje makin hari makin banyak ni.. x tahu nak buat yang mana satu ni.. pening kepala mcm ni lah... hiishh...
Lupa kan pasal aku ni... nak story sikit ni kat uol's ni..
(situasinya) Uol's dok umah sewa dengan senior x-kolej tempat uol's semua bljr dulu.. dia mmg baik dengan uol's semua... uol' s mula2 masuk pon xde belil pape pon hanya membawa baju serta kelengkapan diri sendiri shja.

Tapi lama kelamaan uol's mcm ade rase lain... ( sikap uol's mmg suke diam kan diri bile kerja mmg tengah banyak nak kena siapkan, kebetulan kesihatan uol's x menentu)

Satu hari uol's dengan kawan uol's tu bermasam muka yg uol's mmg x tahu ape puncanya sehingga uol's terbaca dia punye blog.. beliau melepaskan perasaan terhadap uol's melalui blog beliau.. ayat beliau :


"Hari ni kau happy, besok ko senyap, hari ni kau nak bergurau-gurau, besoknye ko diam lagi, besok lagi kau gelak-gelak, besoknye lagi kau sepatah tanye sepatah jawab dan seterusnya...


Ape masalah kau!!! kalau sekali sekale atau seminggu sekali aku paham mungkin kau penat, letih atau tak sihat. Tapi kalau asyik selang seli je mood kau, aku bosan jugak. Normally aku cakap direct dengan kau tapi kali ni dah malas dah. Karang kate aku poyo atau aku je yang nk betul.."


*Jangan banyak bunyi kalau aku buat hal sendiri je lepas ni.*


....................... kalau dah xde citer nak kongsi, nak ckp ape lagi kan..dok layan internet jew lah kan.. xkan nak gebang pulak atau tunjuk kita perihatin, sebelum ni xde pon.. nati ckp aku ni ' terbiat ke budak ni ' ... x pasal2 aku lak kena maki balik kang...

Pastu, kawan(beliau) uol's ni ade kawan yang sangat baik dengan beliau.. yang paham perasaan beliau ni, tapi itu bukan satu masalah bagi aku sbb terpulang lah kat dia nak kawan dan letakkan sape yang dia rase boleh menjadi sahabat paling baik dengan beliau kan.. itu bukan hak aku kan...


Yang menjadi masalah sekarang ... , (dalam situasi) andai kata bile beliau dengan sahabat baik ni berdua atau uol's kuar bersama, anda mesti akan di ketepikan.. beliau walau macam mana pon akan lebihkan sahabat baik ni sbb nak jaga hati sahabat baik ni... so uol's ni yang ade ni ape ? tunggul kah ? batu kah ? .. atau, bile dh xde sape boleh teman baru cari aku..mcm 2 ?.. ape perasaan uol's bile terjadi semua ni ?.. mungkin uol's x blh nak masuk sangat dengan perangai diorg ni (beliau n sahabat baik)... tapi masih lagi cube, xde terus Giveup org puteh ckp...
Satu lagi, tapi ini bukan lah sbb aku benci atau x suke ape yang beliau buat okay, aku respect dia walau apa pon yang di buat.. (citer nya mcm ni) beliau baru memulakan vlog beliau.. memang menarik vlog beliau ni... mcm2 benda dan tajuk beliau cube ketengahkan tapi masalahnya setiap kali beliau nak rakam aksi beliau tu mmg akan mengganggu orang lain yang ade di sekitarnya... dah pakai hanfree/handphone tapi masih lagi kedengaran bile beliau cakap.. beliau akan ulang banyak kali aksi dan skrip tu sehingga dapat ape yang beliau nak.. x kisah lah nak ulang bape kali pon, atau pape pon, tapi tgk lah jugak kan, ade org kot... dia x tahu ke perasaan org lain..

ade satu hari, jam dah menunjukan pukul 12.00 am taw... dia masih lagi menjalani aktiviti vlog.. aku ok jew buat lah sampai pagi pon ok... tapi yg kelakarnya, housemate kami yg lagi sorg 2, kat dalam bilik dia, tdor kot... pastu tibe-tibe aku mcm perasan org bukak pintu, upe2 nye housemate aku yang dalam bilik tu.. (mood bengang) dengan mata layu sambil memegang tombol pintu di jendela pintu kamar terus dia berkata-kata " aku nak tdor laaaahhh bising yewwww"... beliau terus stop aktiviti vlog.. aku pon x lme tu terus kemas laptop dan terus masuk bilik untuk tidor..
.. aku bukan nak mengaibkan sesiapa... aku mintak maaf sekiranya org yang x terlibat pon aku masukkan dalam entry n story kali ni.. bukan ape cume nak menampak kan watak tu jew...maaf seribu kali maaf yew...

Sekarang ni pon beliau bukan ade sangat kat rumah.. membawa diri yang lara ke tempat yang lebih memerlukan beliau.. aku pon xde la nak halang pon, tapi aku perasan lah jugak kan.. tapi kalau itu dia ckp dan nak, aku nak buat ape lagi... tapi aku masih sms dia, tya dia kat mne.. pastu aku dh tahu dia kat mne aku stop lah sms... xpe lah kan, biar lah beliau nak pergi mana2 pon.. kire ye aku ni respct lah kan dengan org lain kn, uol's ?... tapi kan isu ni sebenatnya dah banyak kali timbul sejal kami belajr dulu pon.. tapi masa bljr dulu kami bukan satu bilik tapi mmg jenis aku suke dok bilik je (lepak) atau pegi bilik org yang ngam dgn aku... itu pon beliau masih x fhm.. xpe lah, kita bukan boleh nak paksa org fhm kita kan... aku dan beliau dah lama kenal tapi dia lebih memahami sahabat baik beliau.. its ok lah, itu pon aku xde pon kecik hati.. banyak benda yg terjadi aku mengalah, tapi beliau masih x nampak aku ni dh berkorban tuk dia.. nak wat cm mne dah Beliau x nmpak keikhlasan kita....okay je leeeww

aku pon skrg x tahu nak ckp ape.. selain sorry kepada beliau if ade kau buat sakit hati ke, luke luar dan dalam kew... Sorry so much..

memang aku dalam kondisi yang x bape elok skrg sebab kejap sakit kejap sihat.. pastu sakit lagi..

thanks uol's sbb dgr cerita aku ni...ok lah.kita jumpa lagi lain kali ..bye

WASSALAM
Posted on 5/24/2011 10:22:00 AM by m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] and filed under | 2 Comments »

2 comments:

Han Hanni said... @ May 24, 2011 at 2:01 PM

sabo je laaa..

semoga awak tabahhh

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] said... @ May 24, 2011 at 8:34 PM

thanks cik hani...sbb perihatin

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails