My Hearth Diary [MAPIE]

Ibu lahir anak dua kepala

Salam uol's semua..

berita dunia baru2 ni kita digemparkan dengan berita kelahiran sepasang kembar siam tetapi yang ajaib nya beliau kembar pada bahagian kepala dan mungkin organ dalaman juge.. ini adalah menandakan kebesaran Allah yang maha kuasa.

amin...



BEIJING - Seorang ibu melahirkan bayi yang mempunyai dua kepala di sebuah hospital di bandar Suining, wilayah Sichuan, China pada minggu lalu.

Bayi itu berkongsi dua tangan dan dua kaki dilahirkan menerusi pembedahan.

Kembar ganjil itu menghidap dicephalic parapagus kerana bayi berkenaan hanya berkongsi satu badan yang menyebabkan pembedahan untuk memisahkannya tidak boleh dilakukan.

Bayi seberat 4.05 kilogram dan tinggi 50 sentimeter itu dilahirkan selepas satu sel telur gagal untuk berpecah dengan sempurna dan dianggap jarang berlaku dengan kebanyakan kes seperti ini dikesan di Asia Tenggara dan Afrika.

Bagaimanapun, di Barat, pada 2009, Lisa Chamberlain dari Portsmouth melahirkan kembar Joshua dan Jayden yang berkongsi satu badan. - Agensi


Alkisah- mcm mana kehidupan beliau masa akan datang nati ..
renung2 kn dan selmat berfikir..


bye2, shbat..uol'sssss

Posted on 5/11/2011 01:32:00 PM by m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] and filed under | 5 Comments »

5 comments:

Khairul Hakimin B. Muhammad said... @ May 11, 2011 at 5:03 PM

kuasa Allah tiada tolok bandingannya. apa saja boleh.

^ Uncle Syaf ^ said... @ May 11, 2011 at 5:17 PM

ni masok berite semalam...kite tengok sesame kan kan kan...he3


apsal tulisan kat ats tu?? kaler biru?sakit mate pandang, tak ley bace...he3 :)

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] said... @ May 11, 2011 at 8:40 PM

huauhauha..

khairul : yup, Allah berkuasa

Uncle : yeww2. igt pon ....sllu lupe jew.. ok2, lain x kali x buat dh

cik hani said... @ May 11, 2011 at 10:59 PM

dah agak napi mesti post entry pasal ni..

hikhikk...

nnt kite g melawat baby ni ekk..

nk?

m.a.p.i.e [ Ku sEnDiRiAn] said... @ May 11, 2011 at 11:02 PM

cik ani : mesti lah...ramai lagi yg tahu pasal ni...

ok jugak..hihih cik ani sponser k

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails